ΠΕΤΙΜΕΖΙ, Ο ΓΛΥΚΟΣ ΜΑΣ ΣΥΜΜΑΧΟΣ

ΠΕΤΙΜΕΖΙ, Ο ΓΛΥΚΟΣ ΜΑΣ ΣΥΜΜΑΧΟΣ

από την Εύη Πιτυροπούλου και το εστιατόριο Μάνιτας στην Αίγινα
Το πετιμέζι είναι το σκουρόχρωμο, παχύρευστο, γλυκό προϊόν που παίρνουμε από το βράσιμο του μούστου των σταφυλιών και το «κόψιμό» του με στάχτη. Ιδιαίτερα νόστιμο, με γεύση που σου αφήνει μία σπιρτάδα, υπήρξε ιδιαίτερα δημοφιλές γλυκαντικό στις περιοχές όπου καλλιεργούνταν αμπέλια.
Αν και είναι γνωστό από την αρχαιότητα, πέρασε ένα μεγάλο χρονικό διάστημα παραγκωνισμένο. Ωστόσο, τον τελευταίο καιρό όλο και περισσότεροι το προτιμούν σαν υποκατάστατο της ζάχαρης ή φυσικό γλυκαντικό. Οι λόγοι είναι κυρίως ότι στρεφόμαστε περισσότερο στα ποιοτικά ντόπια προϊόντα αλλά και σε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Δε θα πρέπει να ξεχνάμε ότι το πετιμέζι είναι ένα 100% φυσικό προϊόν, που δεν περιέχει καθόλου συντηρητικά και ζάχαρη, ενώ παραμένει αναλλοίωτο εκτός ψυγείου για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα.
Και αν και η μοναδική γεύση του είναι αρκετή για να μας πείσει να το εντάξουμε στο διαιτολόγιό μας, καλό είναι να επισημάνουμε και τα σπουδαία οφέλη που έχει για τον οργανισμό μας.
Αρχικά, είναι φυσική πηγή ενέργειας. Πίνοντας ένα σφηνάκι πετιμέζι το πρωί, εφοδιάζουμε τον οργανισμό μας με αρκετή ενέργεια ώστε να ανταπεξέλθουμε σε μία απαιτητική ημέρα. Επιπλέον, έχει μαλακτικές και καταπραϋντικές ιδιότητες για το λαιμό, ενώ λειτουργεί και ως αντικαταθλιπτικό.
Το πετιμέζι μας παρέχει μεγάλες ποσότητες σιδήρου, συμβάλλοντας και στην καταπολέμηση των αναιμιών. Είναι πηγή ασβεστίου, του δομικού συστατικού οστών και δοντιών, μαγνησίου που ενισχύει την υγεία των μυών και της καρδιάς, και μαγγανίου, του ιχνοστοιχείου που προστατεύει τις αρθρώσεις.
Σε ό,τι αφορά τις βιταμίνες, το πετιμέζι περιέχει βιταμίνη Α, σημαντική για την υγεία του δέρματος, των ματιών και των βλεννογόνων. Επίσης, περιέχει βιταμίνη C, η οποία έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Τέλος, το σύμπλεγμα βιταμινών Β που συναντάμε στο πετιμέζι είναι απαραίτητο για το μεταβολισμό των θρεπτικών συστατικών των τροφών και τη σύνθεση διαφόρων ορμονών.
Μπορούμε να εντάξουμε το πετιμέζι στη διατροφή μας με πολλούς τρόπους. Ιδανικά, μπορούμε να το προσθέσουμε στο γιαούρτι μας, στο μαρινάρισμα κρεάτων, στον καφέ ή τα αφεψήματά μας, σε διάφορα ντρέσινγκ για σαλάτες.
Βρείτε εδώ http://manitasaegina.blogspot.gr/2018/02/blog-post.html τη συνταγή για την πιο Αιγινήτικη σαλάτα με πετιμέζι!