Ο Ρόλος της Θεραπευτικής Yoga στη Σκελετική Υγεία

Ο Ρόλος της Θεραπευτικής Yoga στη Σκελετική Υγεία

παρουσίαση από τη Φωτεινή Μπήτρου στη Ημερίδα του Ιδρύματος Α. Καψάλη, Σκελετική Υγεία Πρόληψη-Ενημέρωση 23 Απριλίου 2017
Η Θεραπευτική γιόγκα είναι ένα είδος γυμναστικής, το οποίο περιλαμβάνει ασκήσεις ενδυνάμωσης και διατάσεις, που γίνονται στο έδαφος με τη βοήθεια συγκεκριμένου εξοπλισμού. Ο βασικός της στόχος είναι να μάθει στους αθλούμενους να ελέγχουν και να καθοδηγούν το σώμα τους, δυναμώνοντας τους αδύναμους μύες και τεντώνοντας όλους τους μύες με τη βοήθεια βαθιών αναπνοών.

Yoga Σκελετική Υγεία

Ο σημερινός άνθρωπος ταλαιπωρείται από πολλά μυοσκελετικά προβλήματα, απόρροια του σύγχρονου τρόπου ζωής. Προβλήματα στην οσφυϊκή μοίρα, στον αυχένα, στα γόνατα, στην λεκάνη, εμφανίζονται ολοένα και πιο συχνά, δυσκολεύοντας την καθημερινή του ζωή.
Με τη βοήθεια της θεραπευτικής γιόγκα και των κατάλληλων ασκήσεων, αυτά τα προβλήματα είναι δυνατόν να περιοριστούν και να εξαλειφθούν σταδιακά
Το ασκησιολόγιο της θεραπευτικής γιόγκα είναι αρκετά ποικίλο, αλλά το σημαντικότερο από όλα είναι να γίνει σωστή επιλογή των ασκήσεων, με βάση τα προβλήματα και τις ειδικές ανάγκες και προτεραιότητες του καθενός. Διαφορετικές ασκήσεις θα επιλεγούν για έναν αρχάριο, διαφορετικές για έναν προχωρημένο,διαφορετικές για κάποιον που βρίσκεται στη φάση αποκατάστασης .Άλλες ασκήσεις θα εκτελέσει ένας με κύφωση και άλλες ένας με σκολίωση.
ΑΝΑΠΝΟΗ– Η αρχή και το τέλος της γιόγκα είναι η αναπνοή. Η εκμάθησή της θα σας βοηθήσει να χαλαρώσετε, να επιμηκύνετε το σώμα σας, να ενδυναμώσετε τους μύες του κοιλιακού τοιχώματος, να αποκτήσετε έλεγχο του σώματος και του πνεύματός σας!

Yoga Σκελετική Υγεία Αναπνοή

Προτεινόμενες ασκήσεις για σκελετική υγεία μέσα από τη Θεραπευτική γιόγκα:
Cat stretch (Διάταση Γάτας) – Διατείνετε τη σπονδυλική σας στήλη, ξεκουράζοντας ταυτόχρονα τη μέση σας. Ξαπλώστε όπως η γάτα μπρούμυτα στα γόνατά σας, και κουνήστε τη μέση σας προς τα πάνω και προς τα κάτω, σαν να είστε μία γάτα που τεντώνεται. Προσοχή να μην αλλάζει θέση η λεκάνη και το κεφάλι σας.

Bridge pose (Γέφυρα)– Πολύ καλή επιλογή για ενδυνάμωση του πίσω μέρους των ποδιών. Συνεχίζετε ξαπλωμένοι ανάσκελα, και προσπαθήστε να ανεβάσετε την λεκάνη σας σφίγγοντας την κοιλιά και τους γλουτούς σας. Θα νιώσετε ένα ευχάριστο «πιάσιμο» στο πίσω μέρος.

Facing Dog (κάτω σκύλος) Άσκηση ιδανική για τέντωμα της πλάτης, των ποδιών και των χεριών. Ξεκινήστε με τις παλάμες και τα γόνατα στο πάτωμα και την πλάτη σας σε παράλληλη θέση με το έδαφος. Σπρώξτε με τα δάχτυλα των ποδιών σας, σηκώστε τους γοφούς σας και φέρτε τα αυτιά σας ανάμεσα στα μπράτσα σας. Ταυτόχρονα, πατήστε με τα πέλματά σας στο έδαφος και ανασηκώστε με κοφτές τις κινήσεις τις φτέρνες σας για να «ξυπνήσετε» τους μυς των ποδιών. Πάρτε πέντε  βαθιές αναπνοές και γυρίστε αργά στη αρχική θέση.

Cobra  (κόμπρα ραχιαίαοι) Ξάπλωσε μπρούμυτα στο δάπεδο και τοποθέτησε τα χέρια λυγισμένα δεξιά και αριστερά του κεφαλιού με τις παλάμες προς τα κάτω,δίπλα στο στήθοςζΚάνε μερικές εισπνοές και εκπνοές και σε μια εκπνοή ανέβασε το θώρακα προς τα πάνω στηριζόμενος στις παλάμες. Μόλις αισθανθείς πως τα χέρια σε στηρίζουν καλά ανύψωσε το κεφάλι και φερ’το παράλληλα με το ταβάνι, μέτωπο και πηγούνι προς τα πάνω.

Baby  pose (στάση μωρού) Με τη στάση αυτή, θα ανακουφίσετε τη σφιγμένη σας πλάτη και θα ανοίξετε τους γοφούς σας –είναι η άσκηση που θα προσφέρει την απαραίτητη χαλάρωση που χρειάζεστε πριν τον ύπνο. Ξεκινήστε με την κλασική στάση «Σκύλος» (παλάμες και γόνατα στο έδαφος) και αργά καθίστε στις φτέρνες σας, αφού ανοίξετε τα γόνατα τόσο, ώστε να ευθυγραμμιστούν με τους ώμους σας. Χαμηλώστε τον κορμό ανάμεσα στους μηρούς και ακουμπήστε το μέτωπο στο στρώμα. Τεντώστε τα χέρια σας μπροστά και μακριά με τις παλάμες να κοιτάζουν το πάτωμα. Μείνετε στη στάση αυτή για ένα περίπου λεπτό και απολαύστε τη χαλάρωση της μέσης και των ποδιών.

Εύχομαι με την παρουσίαση μου να αφύπνισα τον κόσμο και να πήραν την Απόφαση οτι μπορούν να γυμναστούν σε οποιοδήποτε μέρος αρκεί να εχουν διάθεση και να πιστέψουν οτι μπορούν να γίνουν η αλλαγη που θέλουν πραγματικά να δουν στο σώμα τους.

Δείτε το VIDEO της παρουσίασης στο AeginaPortal ΕΔΩ

Φωτεινή Μπήτρου

Γυμνάστρια Τ.Ε.Φ.Α.Α. Αθηνών
Yoga Instructor (RYT200)
www.purefitness.gr
κιν. +30 6932431281
τηλ. +30 22970 28245
facebook
twitter
youtube